Avokádo: Skvělý zdroj zdravých tuků aneb jak si ho připravit

Avokádo se v posledních několika letech stalo nesmírně oblíbeným mezi příznivci zdravého stravování, ale i mezi milovníky kaváren a brunchů. Bez avokáda by to už dnes ve zdravé kuchyni nešlo. Proč byste ho měli pravidelně konzumovat a jak si ho připravit?

Zdroj tuků

Avokádo je především ceněným zdrojem zdravých tuků. Obsahuje totiž mononenasycené mastné kyseliny, které podporují zdraví kardiovaskulárního systému, snižují riziko vzniku zánětu a díky nim budou vaši vlasy, ale také pleť plná síly. Avokádo je také skvělým zdrojem vitaminů K, C, E, B5 a B6, též draslíku a kyseliny listové. 100 g avokáda vám dodá 26 % denní dávky vitamínu K a 20 % denní dávky kyseliny listové (folátu, vitamínu B9). Avokádo je také dobrým zdrojem vlákniny a podporuje zdraví trávicího traktu.

I při hubnutí

I když je avokádo dobrým zdrojem tuků, je ho ideální konzumovat i při hubnutí, jelikož se jedná o zdravé tuky, které podporují celkové zdraví organismu a nijak jej nezatěžují. Je tedy ideální čerpat zdravé tuky z avokáda, oříšků a olivového oleje, než z rafinovaných olejů a tučných nezdravých jídel. I tuky jsou totiž pro celkové zdraví organismu nesmírně důležité.

Použití avokáda

Zajímá vás, jak můžete avokádo zařadit do své stravy? Způsobů přípravy avokáda je mnoho. Připravit z něj můžete chutné pomazánky na desítky způsobů, nakrájet ho do salátů, přidat do těstovinového salátů, lze z něj připravit i omáčku či ho přidat do pesta, připravit si z něj můžete i sladkou kakaovou pěnu apod. Rychle si připravíte například zdravou snídani v podobě celozrnného chleba, na něj rozmačkáte avokádo, pokrájíte rajčata a navrch můžete dát vajíčko. Tato kombinace chutná skvěle. Důležité je však vždy mít zralé měkké avokádo, které má jemnou chuť. Nikdy nekonzumujte nezralá tvrdá avokáda, jejichž chuť je nevábná.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*