Nepodceňujte skryté cukry v potravinách!

Stále se snažíte zhubnout, ale marně? Přijde vám, že máte poruchy trávení a jste podráždění? Víte o tom, že to vše může mít za následek nadměrná konzumace cukru, o kterém takřka ani nemáte ponětí? Nepodceňujte skryté cukry v potravinách!

Cukry. Jsou všude. A to, i když si myslíte, že je zrovna nejíte. Ne nadarmo se jim totiž říká skryté. Pokud si tedy myslíte, že vynecháním čokoládových tyčinek a podobných sladkostí jste příjem cukru omezili úplně, jste na omylu. Cukry se zkrátka umí opravdu dobře ukrýt. Jejich nadbytek způsobuje duševní i citovou nevyrovnanost, podrážděnost i nesoustředěnost. Věděli jste, že přílišná konzumace cukrů může mít za následek také stavy úzkosti, strachu i deprese, křeče, poruchy trávení apod.?

Melasa, rýžový sirup, fruktóza…

Pokud se opravdu chcete vyvarovat i skrytému cukru v potravinách, je potřeba znát všechna jeho různá možná převtělení a začít se zajímat o celkový obsah v potravinách. Je potřeba číst etikety potravin a věnovat kromě sacharidů pozornost také obsahu glukózy, fruktózy, sacharózy či melasy. Pozor si dejte na obsah medu, javorového i rýžového sirupu nebo třtinového cukru.

Nahrazovat cukr se vyplatí pomocí přírodních dochucovadel, jako je vanilka, skořice, kakao, různé koření nebo bylinky. Dejte si při snižování cukru ovšem pozor na abstinenční příznaky, které se i zde mohou objevit. Zní to až děsivě, že? Omezujte příjem cukrů postupně a hlavně ne nárazově. Výsledkem by byla abnormální chuť na všechno sladké ve vašem okolí a to by tělu opravdu neprospělo.

gingersnap-cookies-939752_640

Jakým potravinám se vyhnout?

Potravin, které obsahují skryté cukry, je opravdu mnoho. Pojďme si jich představit aspoň pár. U většiny si totiž člověk možná ani neuvědomí, že skrytí cukry opravdu konzumuje. Jedná se například o 100% džusy, které i když mohou vypadat opravdu zdravě, obsahují velké množství cukru. Zrádné jsou také ovocné jogurty, sterilované zelí či nakládané okurky. Kdo by to byl do nich řekl? Stejně je tomu i u kečupu, který je nezdravými cukry doslova přehlcen.

bread-166825_640

Naprostou bombou v oblasti skrytých cukrů je sušené a kandované ovoce, které raději nahraďte ovocem čerstvým. Zapomeňte také na sladké snídaňové cereálie, křupky, tyčinky a sušenky, a v neposlední řadě na alkohol. Ten na zdraví také nepřidá.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*