Jóga vám pomůže zbavit se bolesti zad

Jógu si pochvalují lidé po celém světě. Je vhodná pro všechny – staré, mladé, sportovce i ty, kteří vedou sedavý způsob života. Právě těm může nejvíc pomoci ulevit od bolesti zad. Jaké cviky jsou pro vás vhodné?

Vyzkoušejte těchto několik cviků a uvidíte, že vám pomohou zbavit se bolesti krku, zad a pánve.

Pozice kočky

Položte se na všechny čtyři končetiny, dlaně musí být na úrovni ramen. Kolena, kyčle a hlavu sklopte, zrak směřujte k zemi. Zkuste nepodsazovat pánev, držte rovná záda. Nadechněte se a s výdechem zanožte a podívejte se lehce před sebe, vzhůru. S nádechem se opět zabalte do klubíčka. Opakujte pětkrát.

Tato pozice udržuje páteř pružnou, hlavně v hrudní části, čímž harmonizuje oblast srdce. Zlepšuje kapacitu plic.

Jóga vám pomůže zbavit se bolesti zad

Zpevněné nohy, pružná záda

Pokrčte pravou nohu v koleni, abyste v podkolenní jamce vytvořili pravý úhel. Druhá noha zůstává napnutá. Zapřete se pravou rukou o zem, pokud tak daleko nedosáhnete, podepřete si dlaň bločkem nebo tvrdým předmětem. S nádechem zvedněte levou paži nahoru, zrak stále směřuje dolů. Vydržte takto po dobu pěti nádechů, poté vyměňte nohy a opakujte.

Pozice otevírá postranní linii těla, uvolňuje tedy záda ve zcela novém rozsahu.

Jóga vám pomůže zbavit se bolesti zad

Úklon

Stoupněte si na podložku, nohy mírně od sebe. Propleťte prsty rukou, zkuste spojit i dlaně. S nádechem oddalte paže od těla tak, aby vám to nepůsobilo bolest, a do výdechu se začněte předklánět. Paže nechte volně spuštěné přes hlavu. Uvolněte výraz, obličejové svaly a zuby. Pokud vám to stabilita dovolí, zavřete oči. Prodýchejte osm nádechů.

Tato pozice napne a zároveň uvolní celé tělo, při pravidelném opakování se vyhnete bolestem zad.

Pomalu a pravidelně

Jóga znamená protahování, pozvolné uvolňování a posilování těla i mysli. Při provádění cviků se soustřeďte jen na ně a na správné nádechy pro umocnění účinku.